جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور پرسپولیس همچنان با هیات مدیره ناقص اوسمار برای تمدید چقدر دستمزد می‌خواهد؟ برنامه اوسمار مورد تایید اعضای هیات مدیره پرسپولیس
سرخط خبرها

اسفندماه سرنوشت‌ساز برای استقلال| شاگردان مجیدی به دنبال استمرار صدرنشینی

  • کد خبر: ۹۹۸۵۱
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
اسفندماه سرنوشت‌ساز برای استقلال| شاگردان مجیدی به دنبال استمرار صدرنشینی
شاگردان مجیدی تا پیش از پایان سال باید در ۵ مسابقه مهم و حیاتی به میدان بروند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ شاگردان فرهاد مجیدی اگر بتوانند پنج بازی پیش‌روی خود را با موفقیت پشت‌سر بگذارند، فاصله چندانی تا برپایی جشن قهرمانی‌شان در لیگ بیست‌و‌یکم ندارند. استقلال با تصاحب آمار‌های فنی برتر در پارامتر‌های مختلف از کسب بیشترین برد، کمترین باخت، بیشترین گل زده و کمترین گل خورده و سرانجام کسب ۴۴‌امتیاز و صدرنشینی در جدول، شانس اول قهرمانی در لیگ بیست‌و‌یکم به شمار می‌رود؛ اما شاگردان فرهاد مجیدی به مقطعی از فصل رسیده‌اند که مشابه آن را در نیم‌فصل نخست با امتیازسوزی فراوان به پایان بردند.

استقلال حدفاصل هفته چهارم تا هشتم لیگ امسال و در مصاف با تیم‌های فجرسپاسی، نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان، صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس از پانزده امتیاز ممکن موفق شد فقط پنج امتیاز کسب کند و مهم‌ترین فرصت‌سوزی شاگردان مجیدی در لیگ بیست‌و‌یکم، در همین برهه از فصل بود.

البته در ادامه، حکم انضباطی با گل‌گهر صادر شد و حضور غیرقانونی بازیکن گابنی در ترکیب سیرجانی‌ها باعث شد تا روند امتیازگیری استقلال از پنج به هفت‌امتیاز برسد. حالا در نیم‌فصل دوم لیگ برتر، آبی‌پوشان پایتخت به دشوارترین مرحله از نیم‌فصل نخست رسیده‌اند؛ پنج بازی حساس با رقبایی که در دور رفت هیچ‌کدامشان در زمین مسابقه امتیاز کامل را به استقلال ندادند و شاگردان مجیدی نتوانستند در زمین مسابقه مقابل آن‌ها جشن پیروزی بگیرند.

از میان این پنج مسابقه فقط دیدار با نساجی در مشهد انجام می‌شود و چهار مسابقه دیگر برای آبی‌ها در ورزشگاه آزادی است و یکی از این پنج مسابقه هم مصاف شش‌امتیازی با پرسپولیس است که مضاف بر حساسیت شهرآوردی، حساسیت جدولی نیز دارد. با‌این وصف اگر شاگردان فرهاد مجیدی بتوانند روند فوق‌العاده پنج بازی گذشته خود را که منتج به کسب پانزده‌امتیاز شد، حفظ کنند و از پنج بازی پیش‌رو بتوانند حداکثر امتیاز را کسب کنند، بدون‌تردید فاصله استقلال تا جام قهرمانی لیگ بیست‌و‌یکم به حداقل خواهد رسید.

گام اول: فجر سپاسی

آبی‌پوشان پایتخت چهارشنبه‌شب در هفته نوزدهم لیگ برتر، میزبان فجرسپاسی هستند که با چهارده‌امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفته است. زرد‌پوشان شیرازی آخرین‌بار در هفته پنجم مقابل پیکان به پیروزی رسیده‌اند و از آن به بعد هنوز رنگ برد را ندیده‌اند. البته شاگردان کلانتری حالا در خطر سقوط قرار دارند و همین موضوع، کار آبی‌پوشان را سخت می‌کند. بازی انتحاری فجر ممکن است تیم فرهاد مجیدی را به دردسر بیندازد.

گام دوم‌: نساجی

تیم ساکت الهامی این فصل نشان داده است می‌تواند یقه بزرگان فوتبال ایران را بگیرد. نساجی که در مشهد میزبان استقلال خواهد بود، در بازی رفت لیگ امسال، فرهاد مجیدی و تیمش را در ورزشگاه آزادی با نتیجه بدون گل متوقف کرد و حالا دیگرمدعیان قهرمانی امیدوارند این تیم بار‌دیگر بتواند یقه آبی‌ها را بگیرد و مانع از روند امتیاز‌گیری این تیم شود.

گام سوم: گل‌گهر

امیر قلعه‌نویی یک استقلالی دیگر است که در راه قهرمانی ممکن است بزرگ‌ترین ضربه را به تیم فرهاد مجیدی وارد کند. تیم پرمهره گل‌گهر که به‌واسطه حکم کمیته انضباطی چند‌هفته‌ای است از جمع بالانشینان فاصله گرفته است، در بازی رفت لیگ امسال با همین حکم ۳‌بر ۰ به استقلال باخته و حالا با یک تفکر انتقامی پای به چمن ورزشگاه آزادی خواهد گذاشت. بدون‌شک این بازی یکی از سخت‌ترین آزمون‌های فرهاد مجیدی در اسفند پیش‌رو‌ست.

گام چهارم: صنعت‌نفت آبادان

برزیلی‌های آبادان هیچ شباهتی به تیم بدون آزار هفته‌های اول لیگ امسال ندارند. صنعت‌نفت که در ۱۰ بازی اخیرش در لیگ آمار قابل‌قبول شش برد، دو مساوی و دو باخت را به ثبت رسانده، بدون‌شک یکی از تیم‌هایی است که می‌تواند استقلال را در ورزشگاه آزادی به دردسر بیندازد. بازی رفت دو تیم با تساوی یک‌بر‌یک به پایان رسید تا استقلال یکی دیگر از تساوی‌های ناامیدکننده لیگ را به نام خودش ثبت کرده باشد.

گام پنجم: شهرآورد‌

بدون‌شک حساس‌ترین بازی استقلال برای رسیدن به قهرمانی، روز ۲۶‌اسفند برگزار خواهد شد. اگر استقلال و پرسپولیس به روند امتیازگیری‌هایشان ادامه دهند، مطمئنا این مسابقه شش‌امتیازی می‌شود و برای هر دو تیم حکم مرگ‌وزندگی را پیدا خواهد کرد. برد استقلال در این بازی می‌تواند حکم قهرمانی این تیم در لیگ امسال را امضا کند. فاصله سه‌امتیازی دو تیم باعث شده است تا این بازی جدا از ویژگی‌های شهرآوردبودن، به اوج حساسیت خود برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->